PerPedes 2015

La poalele Pietrei Secuiului se aşează o mică, mare de corturi populate de munţomanii din toate colţurile ţării care au venit să celebreze şi să sărbătorească alături de CETM Albamont cea de-a 35-a ediţie a bocancului mult prea bine cunoscut şi poftit.

Alături de aceştia ne-am alăturat şi noi, CTM Someşul Sălaj, un grup destul de numeros că ne gândeam la un moment dat că cei de la Albamont vor rămâne fără slănină, ceapă şi pâine odată cu venirea noastră pe aceste meleaguri .

1 Mai frumos ca altul , un 1 Mai muncitoresc, ne-am aşezat ca tot românul în jurul unui foc , grătarul l-am încins şi micii i-am ucis şi am băut în amintirea lor vinul iubit de-acest popor.

Când seara s-a lăsat, în jurul focului ne-am adunat, chitară, tamburină şi vioara răsunau până în Rimetea, iar sufletul nostru sălta de bucuria şi emoţia cântecelor de munte ce radia în jurul fiecaruia. Alături de oameni minunaţi n-ai cum să nu te bucuri că eşti acolo, când râzi şi cânţi cu ei, când bei mai mult sau foarte mult, când muntele te înconjoara şi îţi arată că te iubeşte ca o mamă.

Dimineaţa zilei a doua, ne regăseşte pe toţi în corturi (sau pe lângă ele) în sedinţă tehnică intrăm şi somnul nostru sacrificăm. Organizare nu glumă , autobusul ne ia din tabără şi ne lasă la Vălişoara de unde începe întâia probă, cea de regularitate. Felicităm echipa ce ne-a uimit din nou cu un traseul pe cât de lung şi divers pe atât de frumos şi misterios.

Proba teoretică ne-a lăsat cu gura căscată pe mulţi dintre noi căci cei de la Albamont au aceleaşi întrebări în ultimii 3-4 ani şi anul trecut am luat locul 1 la această probă anul ăsta pauză… La căţărat, nici ploaia ce a udat stâncile nu ne-a stat în cale, întrecându-ne echipe şi echipe după plecarea noastră şi după venirea ploii,

După lungi ore petrecute în traseu, am ajuns în final la tabără, obosiţi, plouaţi, plini de noroi, dar încă cu voie bună şi apţi de restul probelor, dovedind că muntele a fost, este şi va fi prietenul nostru  indiferent de vreme sau de orice alt obstacol ivit în cale.

După proba de orientare şi cea de Tehnică Speo-Alpină, care le-am încheiat cu brio, am fost răsplătiţi de gazdele minunate cu o masă delicioasă (Virslii cu muştar) binevenită după o zi ca aceea, acompaniată de asemenea de sunetele chitării după lăsarea serii. Ne-am adunat din nou în jurul focului gata de proba Culturală. Imaginaţia, inspiraţia şi creativitatea participanţilor au făcut ca acel moment să fie memorabil astfel încât distracţia şi râsetele celor din jur au bucurat poate şi cel mai trist munţoman.

Am trecut o noapte ploioasă, apoi razele soarelui  ne mângâia plăcut în ultima dimineaţă a concursului şi corturile multicolore începeau să se strângă deoarece  deliberarea premilor urma să înceapă, deşi ştiam câştigătorii de o zi. Ţinem să-i felicităm pe toţi participanţii, în special pe  membrii Asociaţiei de Turism şi Ecologie Trascău Corp din Zlatna, (Campioni la pupături…) care au fost câştigătorii marelui trofeu PerPedes pentru a 9-a oară în istorie. Timp de un an, am găzduit Papucul mult dorit, însă anul acesta l-am înmânat cu bucurie  acestora, însă cu promisiunea că dacă concursul o să se mai organizeze pe “bune” ne întoarcem după el anul viitor.

În această minunată aventură au fost: Teodora, Denisa, Bianca, Daria, Alexandra, Simona, Tiby, Vali, Marius, Lucas, Cristi, Marius, Alex, Ozy, Ioan, Ady, Ghiorghiţă, Paul.

Articol scris de: Şerban Alexandra, Anghelescu Valentin.

Mulţumim pentru poze: Drăgoi Marius, Maxim Denisa, Anghelescu Valentin.

Distribuie mai departe ...

6 Comments

1. Inca ma gandesc cu regret ca nu am putut veni… Felicitari colegilor si la anul sper sa fiu alaturi de voi!

2. Interviu: Reporter: Ce va place de 1 mai?!
    Alex: Spiritul…
    Reporter: Spiritul sarbatorii?!
    Alex: Spiritul meu, ca dupa ce ma imbat si iau somn numai spiritul imi umbla printre
    gratare..

3. Imi pierdeam si eu lucrul si am gasit articolul de mai sus al dvs.
    asa ca am hotarat ca trebuie sa va felicit pentru aceea
    ideea din sait, e frumos si e deosebit, spor in toate!